Yamaha a redakce MotoRoute, 27.3.2018
Yamaha TY-E se zúčastní šampionátu elektrických trialek FIM Trial-E Cup
Yamaha Motor Co., Ltd. pokračuje ve svém revolučním tažení. Na jarní motocyklové výstavě představila fascinující tříkolový motocykl Niken slibující špičkové jízdní vlastnosti v zatáčkách, aby pár dní na to ohlásila svůj vstup do segmentu elektrických motocyklů.
Model TY-E je výsledkem práce speciálního vývojového týmu Yamahy „Evolving R&D“, jehož inženýři se mohou v rámci části svého úvazku věnovat inovátorským projektům.
„Elektrika“ se spojkou!
Trialový speciál Yamaha TY-E je ojedinělý svojí kombinací kompozitního rámu z materiálu CFRP (jde o polymer vyztužený uhlíkovými vlákny), který umožňuje zachování úzké stavby stroje a mimořádně kompaktního elektromotoru. Ten je spojený s vícelamelovou mechanickou spojkou, což je v případě elektrických motocyklů naprosto revoluční – a pro technickou jízdu v terénu nepostradatelné řešení. Výkon motoru zabírajícího od volnoběžných otáček tak bude možné si na překážkách citlivě dávkovat právě použitím spojky.
O přísun energie se stará lehký a výkonný Li-Ion akumulátor usazený nad motorem. Hmotnost motocyklu připraveného k jízdě se pohybuje pod 70 kg.
Yamaha vstupuje do závodů elektrických šlapaček
Yamahu TY-E a nově také kompletní tovární trialový tým Yamaha uvidíme v akci již na prvním závodě seriálu Trial-E ve francouzském Auronu 14. – 15. července a následně 20. – 21. července v belgickém Comblain au Pont. Do stupaček této revoluční elektrické šlapačky se spojkou se postaví zkušený japonský jezdec a vicemistr Japonska ve třídě IA Super Kenichi Kuroyama, který si se strojem očividně skvěle rozumí, jak vidíte na videu níže.
Yamaha TY-E - specifikace
Délka x šířka x výška: 2 003 mm x 830 mm x 1 130 mm
Rozvor: 1 310 mm
Světlá výška: 350 mm
Hmotnost: méně než 70 kg
Motor: střídavý elektrický synchronní
Baterie: Lithium-ion
Spojka: Hydraulická vícelamelová v olejové lázni
Rám: CFRP Monokok